Geen oproep van de Hikvision intercom, wat kan ik doen ?

De Hikvision intercom is er in veel verschillende vormen.

Ook de manier waarop er verbinding gemaakt wordt varieert nogal.

Hieronder vind u een paar tips welke u na kunt lopen om een niet werkende intercom mogelijk simpel aan de praat te krijgen.

TIP 1Als u een binnenpost heeft is het belangrijk te weten of de binnenpost netjes over gaat als er op de buitenpost wordt aangebeld.test dit dus eerst even.

TIP 2Als de intercom verbonden is met Hik-Connect is het uiteraard belangrijk dat er een goede internet verbinding aanwezig is.

Dit is te controleren via https://www.speedtest.net/nl Zorg ervoor dat de ping snelheid 20ms of minder is en de up en download minimaal 10Mbps

Voldoet uw verbinding op 1 van deze punten niet, dan moet u eerst zorgen dat dit op orde komt, anders zal de intercom niet betrouwbaar werken.

Vaak wordt een hoge ping snelheid veroorzaakt door een 4G modem, hier is niet heel veel aan te doen helaas en daarom raden wij het gebruik van de intercom naar de hik-connect app af in deze situatie.

TIP 3De oproepen van de intercom zijn gebaseerd op Push berichten, zorg er dus voor dat uw telefoon de push berichten kan ontvangen.

TIP 4Steeds meer telefoons gaan langer mee met de batterij, dit komt door steeds agressievere batterij besparing instellingen.

Dit zorgt er vaak voor dat de Hik-Connect app niet op de achtergrond kan blijven draaien om de oproep te ontvangen.

Zorg ervoor dat de batterij besparing van de Hik-Connect app uit staat.

TIP 5Het komt soms voor dat het beeld maar laad tot een bepaald aantal %.

in dit geval kan het zo zijn dat het cache geheugen van uw telefoon vol is.

Er is niet voldoende ruimte om de beelden te bufferen.dit is (tijdelijk) op te lossen door de telefoon helemaal uit te schakelen en weer in te schakelen.

Programma's en dergelijken zijn dan afgesloten en is er weer (iets) meer ruimte vrij.

het kan ook helpen door bijvoorbeeld uw foto's en filmpjes op een SD kaartje te zetten zodat het geheugen van uw telefoon wat vrij komt.

TIP 6Een keer uitloggen van het hik-connect account en weer inloggen kan vaak een simpele oplossing zijn.

TIP 7Soms wil het ook helpen om het apparaat (intercom, recorder, camera) uit uw account te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Hik-Connect zal een nieuwe verbinding opbouwen met het apparaat en de huidige camera's en instellingen overnemen.

TIP 8Probeer eens een andere telefoon.gebruik in dit geval even hetzelfde account om de gebruikte telefoon uit te kunnen sluiten.

TIP 9Zorg voor de laatste Hik-Connect app.

deze app staat niet in de google play store.de app is via deze te vinden.

TIP 10controlleer de firmware versie van uw apparatuur, is dit de juiste versie ?in sommige gevallen moet u niet de laatste versie hebben, maar de juiste versie.

(heeft u de intercom ook een factory defaults gegeven na de firmware update ? )


How did we do?



Powered by HelpDocs (opens in a new tab)