Hoe gebruik ik Hik-connect?

Updated 3 days ago by AlarmsysteemExpert

Hik-Connect instellen kan soms wat vragen oproepen, zeker als het niet lijkt te werken.

Hieronder vind u een stap voor stap uitleg hoe u Hik-Connect werkend kan krijgen.

Stap 1 : Hik-Connect voorbereiding op het apparaat.Zorg ervoor dat u de DNS heeft ingesteld op 8.8.8.8 en dat de gateway ook klopt met die van uw router. (dit is het IP adres waarop uw router/modem te benaderen is)Dit zorgt ervoor dat het apparaat een verbinding kan maken met de Hik-Connect cloud.

Stap 2 :

Hik-Connect optie inschakelen.Ga naar "Configuratie - Netwerk - Geavanceerd - Platformtoegang".Schakel daar de Hik-Connect optie aan en geef vervolgens een verificatiecode in van minimaal 6 letters en maximaal 12 (zorg ervoor dat de eindgebruiker deze code ook heeft of weet, mogelijk is de postcode een bruikbare code)

Voor u verder gaat moet u er zeker van zijn dat uw apparaat ook "Online" is.

Is dit niet het geval, dan is het apparaat niet te koppelen met de Hik-Connect app.

(soms wil het wel eens helpen om het apparaat opnieuw op te starten)

Stap 3 : Hik-Connect app downloaden en installeren. Zoek de Hik-Connect app op in de app store of play store en installeer deze.

Ff kijk even op deze link

Stap 4 : Een account aanmaken.

Druk op "registreren" en kies de optie van registreren "Registreren bij Mobiele telefoonnummer" of " Registreren met e-mailadres"

Vul vervolgens een geldig mail adres in of geldig telefoon nummer. 

Hierna krijgt u een beveiligingscode toegestuurd, deze vult u vervolgens in.

Nu moet u een unieke gebruikersnaam invullen, gevolgd door een sterk wachtwoord.

(admin is geen unieke gebruikersnaam, en een sterk wachtwoord moet voorzien zijn van letters en cijfers en eventueel een lees teken)

Stap 5 : Recorder / Camera / intercom koppelen Log in met het account waar het apparaat aan gekoppeld moet worden.

(LET OP ! per apparaat kan er maar 1 account gekoppeld worden. het is dus niet mogelijk om hetzelfde apparaat aan een 2e accounts te koppelen, dit kan alleen als de hoofd gebruiker het apparaat deelt)druk op het "+" icoontje om een apparaat toe te voegen via QR-Code of handmatig het serienummer in vullen.

Scan de QR-code in (bij het intercom systeem is dit de binnenpost) of u vult de laatste 9 cijfers van het serienummer van uw apparaat in bij handmatige invoer. (in sommige gevallen moet de eerste letter gebruikt worden, bijvoorbeeld "C12345678" )

Hierna verschijnt het type van het apparaat (met het serienummer). Druk op "Toevoegen" om het apparaat aan het account toe te voegen.

Vervolgens zal er gevraagd worden om de "verificatiecode". Deze is handmatig in te vullen bij camera's en recorders en bij het intercom systeem via de sticker onderop de binnenpost.

In sommige gevallen moet u de benodigde poorten ook invullen. Standaard zijn dit:*onderhoudspoort 8000*HTTP-poort 80 (vergeet ook niet uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw apparaat in te vullen)

Hierna kunt u de beelden bekijken van uw apparaat.


How did we do?



Powered by HelpDocs (opens in a new tab)