Lees hier hoe u uw computer kunt gebruiken om Hik-Connect in te stellen voor cameraweergave op afstand.

Updated 1 week ago by AlarmsysteemExpert

Doel van de gids

Deze handleiding helpt u bij het gebruik van uw computer om Hik-Connect in te schakelen op uw Hikvision-camerasysteem, zodat u uw camera's vanaf elke locatie op uw mobiele telefoon of tablet kunt bekijken.

Voordat je begint

Zorg ervoor dat uw Hikvision-systeem lokaal is ingesteld en dat uw camera's zichtbaar zijn op uw NVR of DVR. Als je je apparaat nog niet hebt ingesteld, volg dan de relevante handleiding op deze pagina om dit te doen.

Verbind uw NVR met uw netwerk door een ethernetkabel van de LAN-poort op uw NVR of DVR rechtstreeks naar uw router te leiden.

Als u een Windows-computer gebruikt, installeert u SADP vanaf deze pagina. Als u een Apple-computer gebruikt, kunt u deze vanaf hier installeren.

Laten we beginnen!

Dit proces bestaat uit drie delen. Ten eerste moeten we Hik-Connect op de camera of recorder inschakelen, ten tweede voegen we het toe aan je Hik-Connect-account en ten derde stellen we de Hik-Connect-app op je telefoon of tablet in zodat je de camera kunt bekijken.

Hik-Connect inschakelen

1) Open de SADP Tool op uw computer. Dit programma laat u alle Hikvision-apparatuur zien die rechtstreeks op uw netwerk is aangesloten. U zou een scherm zoals hieronder moeten zien.

Als op een van uw apparaten de status Inactief wordt weergegeven, raadpleegt u de relevante handleiding op deze pagina om uw apparaat correct in te stellen voordat u verdergaat met deze handleiding.

2) Selecteer uw NVR of DVR in de lijst door het vakje links ervan aan te vinken. Als er meerdere apparaten worden weergegeven en niet zeker weet wat uw NVR/DVR is, kunt u op Google zoeken naar het apparaattype om te zien welk apparaat dat is. Als u alleen IP-camera's zonder recorder gebruikt, moet u elke camera afzonderlijk instellen. Selecteer één camera, volg de rest van deze handleiding en keer terug naar deze stap voor elk van de andere camera's.

3) Wanneer u het apparaat selecteert, ziet u aan de rechterkant een informatiepaneel dat eruitziet als in de afbeelding hierboven. Vink het vakje aan naast Hik-Connect inschakelen en er verschijnt een venster zoals hieronder. Voer een gemakkelijk te onthouden verificatiecode in en noteer deze ergens, want we hebben deze later nodig.

4) Nadat u uw verificatiecode heeft ingesteld en bevestigd, heeft u nu een scherm zoals hieronder. Voer het wachtwoord van uw apparaat in het vak Beheerderswachtwoord in en druk op Wijzigen.

5) De laatste stap in deze sectie is het noteren van het relevante deel van het serienummer. Als u in het informatiepaneel kijkt, ziet u een veld Serienummer. Het deel van het serienummer dat we moeten noteren zijn de laatste 9 cijfers. Als u naar de rechterkant van het serienummer kijkt, ziet u een blok van 8 of 9 cijfers. Als je een blok van 9 cijfers ziet, noteer ze dan, als je slechts 8 cijfers ziet, noteer dan meteen de letter en de 8 cijfers.​

Om dit wat duidelijker te maken geef ik je twee voorbeelden van onze camera's.

DS-2CD2142FWD-I20170407BBWR741997176 - Op dit apparaat ziet u dat we 9 cijfers aan het einde van het serienummer hebben, dus in dit geval moeten we 741997176 noteren.

DS-7732NI-I4/16P1620170517CCRC65050055WCVU - Op dit apparaat ziet u dat we aan het einde van het serienummer slechts een blok van 8 cijfers hebben, dus in dit geval moeten we een notitie maken van C65050055, het blok van 8 cijfers en de letter ervoor.

Zodra u het relevante deel van uw serienummer heeft genoteerd, kunnen we doorgaan met het toevoegen van het apparaat aan uw Hik-Connect-account.

Apparaten toevoegen aan uw Hik-Connect-account

1) Ga naar www.hik-connect.com en registreer voor een account. Nadat u bent geregistreerd, moet u inloggen op de website en ziet u het volgende.

2) Klik op de knop Toevoegen in de rechterbovenhoek en voer in het venster dat verschijnt de 9 cijfers in van het serienummer dat u eerder hebt genoteerd en druk op de knop Zoeken. Als het apparaat online is, ziet u het volgende scherm.

Als dat venster verschijnt, drukt u op het pictogram +. Als dat venster niet wordt weergegeven, kan dat twee dingen zijn. Het eerste dat u moet controleren, is dat u het juiste deel van het serienummer hebt ingevoerd. Raadpleeg stap 5 hierboven om het serienummer dat u gebruikt te controleren. Als het nummer dat u heeft ingevoerd correct is, raadpleegt u deze handleiding om het probleem op te lossen voordat u terugkeert naar deze stap en deze handleiding blijft volgen.

3) Nadat u op het pictogram + heeft gedrukt, wordt u gevraagd uw verificatiecode in te voeren. Dit is de code die u hebt ingesteld in stap 3 van het eerste deel van deze handleiding.

4) Nadat u de verificatiecode heeft ingevoerd, krijgt u een scherm te zien zoals hieronder. Als alles goed is gegaan, ziet u uw apparaat met de status Online.

Op dit punt kunnen we nu doorgaan naar de laatste fase van het proces, het daadwerkelijk bekijken van de camera's.

Toegang tot uw camera's via de Hik-Connect-app

1) Installeer op je telefoon of tablet de Hik-Connect app.

2) Log in met de gegevens waarmee u zich heeft geregistreerd in stap 1 van het vorige gedeelte van deze handleiding. U ziet een scherm dat een beetje lijkt op het onderstaande.

3) Het apparaat dat u zoekt, heeft een naam die het 9-cijferige serienummer bevat dat u in het vorige gedeelte hebt ingevoerd. Klik op dat apparaat en u wordt gevraagd de verificatiecode in te voeren die u eerder heeft ingesteld. De enige keer dat u deze code hoeft te gebruiken, is wanneer u voor het eerst inlogt op uw Hik-Connect-account op een nieuwe telefoon of tablet.

Als u een NVR of DVR gebruikt, bent u nu klaar. Als u individuele IP-camera's toevoegt, moet u nu terugkeren naar stap 2 van het eerste gedeelte van deze handleiding en het proces voor elke camera herhalen.


How did we do?



Powered by HelpDocs (opens in a new tab)